Glömde Kotler ett P?

Veröffentlicht

Den som läste marknadsföring på Hanken under åtminstone 70-talet, kunde rabbla Kotlers 4 P:n, hörnstearna i teori om marknadsföring. Enligt Philip Kotler, stod dessa viktiga P:n för Plats, Produkt, Pris och Påverkan. Som företagare inser man att det viktigaste P:t saknas, nämligen Personal!

Vi har haft tur med personalen på de caféer vi drivit hittills. Nu behöver vi personal till Café Blanka, som öppnar i september. Vi anställer för heltid eller deltid, men också per timme om det passar någon bättre. Planen är att öppna klockan 9 och stänga klockan 21. Man arbetar normala 40 timmar i veckan, och aldrig på veckoslut (om man inte vill!)

I arbetet ingår normala cafésysslor. Vi bakar lite bröd och konditoriprodukter, gör själv alla soppor och sallader, och framförallt tar vi väl hand om kunderna! Kundkretsen är i huvudsak svenskspråkig, så kunskaper i språket är en första förutsättning.

Vi hoppas att en peron kunde bli en frontfigur för verksamheten, och kan ganska fritt form aarbetet och sortimentet, men tillsammans med oss. Möjligheter till egen cateringverksamhet finns också.

Om du är intresserad tag kontakt jan.kluever@rostrum.fi, eller på bloggen eller Facebook.

 

 

Ein Gedanke zu „Glömde Kotler ett P?

  1. 🙂 först var det 4P, sen 5P (people) och till slut 7P. Efter det kom Gummesson med 40R. Nu ses allt som service där även produkter kan ingå. Service när man ser ur kundens perspektiv.
    ”Fortfarande lika intresserad av mf som då”
    PS skall tipsa min dotter

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.